Click edit button to change this code.

Nem szereted a hagyományos bolti kenyereket? Gluténérzékeny vagy és emiatt nem is akarsz semmilyen búzából készült ételt enni?  Készíts karfiolból kenyeret, ami  gluténmentes, diétás és még rendkívül finom is.

Karfiol kenyér

Hozzávalók:

  • 2 bögre felaprított karfiol

  • 2 tojás

  • 1 evőkanál darált mandula vagy valamilyen gluténmentes liszt (pl. Szafi lisztek)

  • 1 teáskanál szódabikarbóna

  • só, bors, fűszerek ízlés szerint

Elkészítése:

Szedd rózsáira a karfiolt és mosd meg.

Forralj egy lábosban vizet és a forrásban lévő vízhez dobd hozzá a karfiolt. Főzd kb. 1 percig.

Öntsd le róla vizet és a megfőtt karfiolt daráld össze kicsit.

Add hozzá a tojást, darált mandulát vagy a lisztet és a fűszereket. Én csak pici sót tettem hozzá és 4 evőkanállal a lisztből.

Innentől kezdve kétféleképpen is elkészítheted.

Az egyik, hogy sütőben kisütöd. Ekkor formázz kis lapokat, korongokat a sütőpapírra és ezt tedd a sütőbe. Süsd – sütőtől függően – 10 percig, majd fordítsd meg és még 7 percig. Ha szeretnéd, hogy ropogósabb legyen, még megpiríthatod serpenyőben.

A másik út, hogy, a masszát, amit kapsz, betöltöd szendvicssütőben és ott sütöd ki. Ott is érdemes fordítani, hogy mindkét oldala átsüljön.

Egy nagyon kellemes, édeskés ízű lepény lesz a végeredmény. Ez a karfiolkenyér. Eheted önmagában, tehetsz rá például pirított csirkecsíkokat, pulykacsíkokat, zöldségeket vagy valamilyen light sajtot.

Jó étvágyat!

Karfiolkenyér


Nézd meg ezeket a recepteket, cikkeket is!

Sütőtökös palacsinta

Sütőtökös palacsinta

cukkini fasírt sütőben sütve

cukkini fasírt sütőben sütve

Kardio edzésterv

Kardio edzésterv